Tuesday, March 9, 2010

Mimpi Ngeri kerana Lewat tidor..huhuhuhu..

Semalam, aku buat slide utk presentation kat bilik aku....waktu tu, dah pukul 2.30 a.m...adam n azlan dah tido...aku kena siapkan slide tu jugak...sebab hari nie, kami dua kena present...so, nak dijadikan cerita..bila adam n azlan dah tido...aku sorang2 la..berjaga buat slide show...
mula2 aku tak rasa apa2..tapi dah nak masuk pukul 3.00, aku dah mula gabrah la...masa tu jugak lah nak p kencing, masa tu jugak nak p tandas....geram aku...tiba2 ja rasa mcm nak p tandas...waktu dah masuk pukul 3.00 a.m...so, mau tau la..debaran n ketakutan aku masa tu...
Nak tak nak, kena jugak p tandas...huhuhuhu...masa aku keluar nak p tandas...aku letak kertas yg aku tulis ngan tangan tu kat atas katil...sebab aku nak sambung slide yg aku tgh buat tu...tiba2 masa masuk toilet...lampu pulak terpadam "huhuhuuhu....seram gila .." nak ajak adam ngan azlan...sah2 la depa xmau teman...sebb depa dok nyenyak tido...
aku p masuk tandas yg gelap gelita tu sorang2...masa nak lepaskan hajat..tut-tut-tut--aku dengar bunyi kat luar tandas..macam ada suara budak menangis...aahh...dah buat pasal dah nie..aku cepat2 lepaskan hajat..then lari lintang pukang masuk bilik...
masa nak lari masuk bila, aku dengar mcm ada org ikut dari belakang pulak...aku dah tak sanggup toleh belakang..so, aku terus berlari....sampai je kat bilik...aku dok pegang kunci nak buka tombol pintu...tiba2..meremang bulu tengkuk ku...sial..."ketakutan tahap maksima dah waktu tu"...alhamdulillah...aku tak lihat benda-2 yg aku xmau lihat itu..
lepas aku buka pintu...aku masuk je bilik, aku terus nak sambung kerja aku...sambung buat slide show..tiba2, aku baru perasan...kertas yg aku tulis tadi tu...dah takde kat atas katil aku...setahu aku , aku tak bawa kertas tu keluar dari bilik...aku p tandas bawa kunci ja...tau2 kertas tu hilang...macam mana nie...aku nak buat slide?? kertas tu hilang...aku puas cari tak jumpa2 jugak...then, aku kejutkan azlan n adam...aku suruh depa dua cari sama...depa yg dok tgh mamai..mangkit terus cari..tapi tak jumpa2 jugak...aku tarik katil aku, dua tiga kali...nak tgk bawah katil, kot2 ada bawah kati...tapi tak jumpa..
perasaan aku dah jadi pelik la...kenapakahhh?? aku puas cari...last2 aku tengok kat penjuru katil tepi meja study...alhamdulillah, aku jumpa jugak akhirnya...hehehehhe...
tapi itu bukan main story yg aku nak cerita tu...main story yg aku nak cerita tu baru ja nak bermula...lepas dah tak tahan mengantuk, aku terus tutup laptop n tutup lampu...lepas tutup lampu, bilik aku kegelapan ...umpama berada kat tempat yg tiada cahaya cuma terdengar bunyi cengkerik kat luar bilik....aku dengar bunyi cdengkerit tu ..bunyi tu makim kuat n aku jadi ketakutan....
tak tau la, sampai pukul berapa aku boleh tidor...masa aku tido...cerita tu bermula...huhuhuh..."
aku pergi melawat kawan aku kat sebuah tempat yg gelap...aku tak tak kenapa aku kena p melawat kawan aku tu...aku dok rasa macam dia kena masuk wad...tapi , tempat yg aku p tu...takde pulak katil2 macam kat wad2 yg biasa kita lihat...just ada beberapa orang kat situ...
aku jadi hairan la. kenapakah ...takde org lain...hanya ada 4 or 5 orang ja dok kat kerusi tu...sampai saja aku kat kerusi tu...aku rasa tangan aku macam kotor n ada sisa arang...tak tau la, arang ka, apa ka..yang pasti...benda kat tangan aku tu melekit..huhuhuhu...
aku cakap la kat org yg atas sofa tu...sebb kat sofa depan tu ada 4 or 5 org dok sembang sambil menyilang kaki...aku tanya org yg gemuk atas sofa tu...kat mana ada pili air..aku nak basuh tangan nie??? dia pun cakap kat hujung tu...aku pun tak sedar...masa aku cakap dengan org tu, aku sepatutnya tgk muka dia, dan tgk muka org kat sekeliling dia...tapi waktu gelap..aku memang xnampak muka depa semua....
aku terus ja, jalan p kat pili air tu...sampai kat pili air tu, org gemuk tu cakap kat kawan dia..tolong dia cuci tangan..tiba2 aku rasa ada dua tangan dari belakang aku mai pegang tangan aku...tangan tu nampak berbulu, aku dah rasa pelik la....lepas tu, aku buka pili air...air keluar..aku cakap kat org yg pegang tangan aku tu...lepas tangan aku...aku nak cuci tangan nie...tapi dia xnak lepas tangan aku...haram " meletop aku" dia xnak lepas tangan aku pulak...aku dah la nak cuci tangan...tangan dia pulak buat aku susah nak cuci tangan...
lepas tu , aku toleh belakang ...ya allah, hanya tu saja mulut aku mampu sebut...lepas tu, aku dengar suara kat belakang tu " org gemuk kat sofa tu cakap..kami guna pili air tu hanya utk mandikan mayat sajaa...so, mau tau la perasaan aku masa tu...tiba2 saja banyak pulak tangan2 yang lain mai pegang aku...
aku apa lagi...bila toleh tgk muka depa...aku terus menjerit..depa tak lepas jugak...depa cengkam aku kuat2...aku jerit "Lepaskan aku, lepaskan aku, lepaskan aku"'...depa tak lepaskan ...makin kuat pulak depa cengkam...
aku dok pikir nak buat mcm mana nie...aku teringat pesan kawan2 aku...azan adalah satu cara kita boleh halau syaitan...so, aku azan kuat2..makin kuat depa cengkam aku...sampai tak tahan sangat, aku tak leh nak teruskan azan...aku menjerit sampai la...aku tersedar...aku tersedar ...aku menjerit sambil tido...first time dalam hidup aku menjerit kuat masa tido...astarfirullah ...aku instifar banyak2 lepas aku tersedar dari tido...aku terus buka lampu...tak kisah la, kalau adam n azlan nak marah aku buka lampu...aku buka ja lampu...
lepas tu, aku terus ambil radio, aku pasang ayat-ayat al-quran...aku pasang sampai pagi...sampai aku bangun utk solat subuh...lepas tu, azlan dah boleh agak...kalau radio tu terpasang ayat-ayat al-quran...mesti aku yg kena kacau n ganggu dengan syaitan2 yg ingin memusnahkan anak adam n cucu adam...huhuhuhu...
bila aku bangun...aku pun cerita kat lan n adam...depa macam biasa la...buat tak kisah sangat...tapi tak pa..aku dah tak kisah sangat..sebb aku selalu dok kena kacau dgn syaitan2 , kadang2 kena tindih la...kena jerut leher la, kena cubit la, kena pukul la..kena tetak ngan parang la...mcm 2 aku alami...tapi bila cerita kat orang...depa cakap tu hanya mainan tido...
persoalannya, aku memang rasa sakit bila bangun pagi...contoh...mcm yg berlaku semalam...hantu tu dok cubit paha aku..bila bangun rasa sakit paha...huhuhu...apa2 pun...aku nasihatkan anda semua...sabaq la..kalau anda juga alami benda yg sama mcm aku alami...huhuhhu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails