Wednesday, December 29, 2010

Tahniah untuk Pasukan Malaysia

Tahniah , tahniah , tahniah untuk pasukan bola sepak malaysia yang telah berjaya menumpaskan pasukan bola sepak Indon..

Walaupun laser di pancar, walaupun fitnah di lempar..namun, semua itu telah memberikan semangat kepada pasukan bola sepak malaysia.

Tahniah sekali lagi untuk pasukan bola sepak malaysia kerana berjaya menumpaskan pasukan Indon 4-2..

yes..yes..yes..aku berjaya jaringkan gol kemenangan untuk malaysia...muahhh..

Saturday, December 18, 2010

FB dan FB...mana satu penipuan..

Kawan-kawan semua, saya ada benda yang nak dikongsikan ....lepas saya bagitau kawan-kawan, saya harap kawan-kawan akan lebih berhati-hati. Kepada kawan-kawan yang mempunyai akaun FB (facebook), sila ambil PERHATIAN.....kawan saya Jake (nama samaran) telah memberitahu saya satu perkara tentang Fb yang mana agak memeranjatkan juga..Jake bgtau, kalau kita nak log in FB, kena make sure page FB mcm dalam gambar bawah nie...


Jika Fb log in mcm pic ini,maka anda boleh log in....

TAPI ANDA HARUS BERINGAT...JANGAN LOG IN JIKA FB ANDA KELUAR MCM GAMBAR NI

IIIII
IIIII
IIIII
IIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIII
IIIIIIII
III
I


JIKA FB ANDA KELUAR PAGE MCM NIE...JANGAN LOG IN..NANTI SEMUA MAKLUMAT ANDA AKAN DICURI...EMAIL AND PASSWORD ANDA AKAN DIGUNAKAN OLEH ORG LAIN..
HATI-HATI....

maklumat ini dari kawan saya bernama Jake (nama samaran), dia ckp kawan dia bgtau...and pernah juga akaun dia kena hack beberapa kali..dia tak leh nak log in..so, lepas nie  kawan-kawan kena hati-hati bila nak log in ke FB. Kebenaran maklumat ini tidak dapat disahkan..tp, APA SALAHNYA JIKA KITA MENCEGAH DARIPADA MENGUBATI...
SALAM...

Wednesday, December 8, 2010

Teka Teki Motor

Recently i dh tak leh nak update blog, Fb dan SNS yg lain sebb ada kelas and bz. Tapi masa dok pikir dalam kelas, tiba2 ada kawan mai datang tanya soalan teka teki pasal motor nie.. Klue dia mcm nie..

" antara byk2 motor, motor apa paling tajam?"
" motor apa paling moden?"
" motor apa paling berahi?"
" motor apa pandai silat?"

then, aku jawab ler..motor paling tajam, motor bot..sbb hujung dia tajam...kawan aku tue gelak sampai keras perut...cis..

aku nak share sikit teka-teki pasal motor nie kat pembaca..kot2 la pembaca pernah dengar kan..



Friday, November 26, 2010

Pertandingan menaip pantas...jom sama2 kita try nie..best..

Jom kita sama2 try, sapa boleh taip sepastas saya ...hehehhe...

nie adalah percubaan pertama saya...tgk result berapa???

43 perkataan
Speedtest



Nie result percubaan kedua...

44 perkataan
Speedtest


Sorry dah penat taip...cuba la kawan2 ..nie url dia..

http://malaysian-speedtest.10-fast-fingers.com/

Sunday, November 14, 2010

Salam Aidil Adha semua..

Selamat Hari Raya Korban kawan-kawan...Mohon ampun dan maaf dari anda semua.

Selamat VIVA to Hasrul & Kak Nani

Selamat viva to kak nani & hasrul .

Thursday, November 11, 2010

Kalaulah Aku Seorang Pelakon...

Beberapa hari nie, aku termimpi-mimpi menjadi pelakon. Aku tak tau la kenapa tiba2 terasa nak jadi pelakon. Dalam kepala aku, tak dapat nak bayangkan macam mana rupa aku kalau aku jadi pelakon...hehehe..mesti kacak gila....Mesti aku nampak kacak macam gambar kat bawah nie...betul dak? hehehe.













Tuesday, November 2, 2010

Monday, October 25, 2010

Pesanan kepada penghuni Aman Damai Blok K01.


SILA AMBIL PERHATIAN: KEPADA SEMUA PENGHUNI DESASISWA AMAN DAMAI YANG BERADA DI BLOK K01, PASTIKAN:
1. PINTU BILIK ANDA SENTIASA BERKUNCI
2. BARANG BERHARGA DI SIMPAN DI TEMPAT YANG SELAMAT
3. BUKA LAMPU DAN RADIO SEPANJANG MASA
4. KUNCI SEMUA ALMARI ANDA
5.JANGAN LUPA PESAN KEPADA RAKAN ANDA YANG BERADA DI BILIK SEBELAH SUPAYA MEMERHATIKAN BILIK ANDA..

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MENJADI MANGSA YANG SETERUSNYA...

KEJADIAN PECAH MASUK BILIK K01 SUDAH MENJADI-JADI. PASTIKAN BILIK ANDA SENTIASA BERKUNCI..
pesanan ikhlas dari penghuni ko1 (putera mohd hilmi)

Tuesday, October 19, 2010

Pak Arab doakan aku dan Adam ...terima kasih.

Pak arab, dont forget...doakan aku dan zaidi ....doakan kami berdua semoga kami dapat kerja...Terima Kasih ...

-hilmi-

Sunday, October 17, 2010

Wow kejutan demi kejutan aku terima.



Bestnya aku...dapat notis dari mana ntah nak bagi duit kat aku sebanyak $4,000,000.00 USD...byk tue.Bestnya kalau dapat duit nie...boleh aku belanja kawan-kawan aku pergi melancong ke Sarawak...hehehehe..

Tuesday, October 12, 2010

Aku di antara dua...

Entry nie aku tak tujukan untuk sapa2 ...klu ada sapa2 terbaca dan terfikir akan dirinya aku rujukkan...maka ampun maaflah aku pinta..

Walaupun aku ini satu, aku ada dua sebenarnya. Aku dan dia saling melengkapi..Akan tetapi aku tidak seperti dia, aku tidak seperti aku yang satu lagi..Aku adalah diriku..Namun kenapa aku dilayan begini...Adakah aku juga tidak ada perasaan, adakah aku juga tidak ada hati???

Aku redha, aku terima dengan hati yg sedih..Aku tidak seperti aku, kerana aku saling melengkapi..Kamu semua harus tahu, aku ini tidak selengkap kamu..aku ini tidak sesempurna kamu...walaupun kamu tidak suka akan diriku, kamu terpaksa menerima aku...Kerana aku adalah diriku bukan diri mu..

Tidak semestinya kamu melayan aku begini kerana diri aku yang satu melayan kamu begini..Tidak sepatutnya kamu meletakkan aku ditempat diriku..kamu patut letakkan dirimu ditempat aku, supaya kamu faham akan perasaan aku..Aku tidak perlukan kamu jika kamu bukan aku..

Aku tidak pernah sakiti kamu, walapun aku pernah sakiti kamu...Pernah kamu bayangkan diriku ini...tanpa tangan, tanpa kaki, tanpa telinga..mahukah kamu berkawan dengan aku...mahukah kamu menjadi peneman aku...TIDAK..kamu tidak aku jadi peneman aku, kerana aku tidak lengkap...kerana aku cacat...tapi aku tetap lengkap dengan diriku...

Aku tidak meminta, aku tidak mengarah, aku tidak memberi...tetapi aku suka merasa, aku suka ketawa, aku suka berkongsi....aku suka menurut...MAAFKAN aku kerana aku tidak seperti kamu sangkakan...

MAAFKAN AKU, AKU tidak seperti kamu.. Kamu lebih sempurna, kamu lebih lengkap...lihatlah dunia ini dari pandangan kamu...JANGAN CUBA MELIHAT DUNIA INI DENGAN CARAKU...aku pasti kamu akan merana...Kamu tidak akan tahan dengan apa yang aku hadapi..

MAAFLAH jika aku terkasar, jika aku terleka, jika aku terganggu, jika aku terdiam, jika aku terbising, jika aku tercubit, jika aku terhutang, jika aku termakan dan terminum..

Segala kemaafkan dariku telah aku lunaskan, telah aku berikan seikhlas-ikhlasnya..Maafkanlah AKU..maafkanlah Diriku kerana aku tidak seperti kamu. Semoga Kamu semua bahagia hingga akhir hayat...

PAK ARAB, AKU SEDIH LA, HG TAU DAK...AKU TAK TAHAN SANGAT, AKU KECEWA...tapi takpa..sebab hanya hg saja yang aku ada...yg faham akan aku......sorry pak arab.

Saturday, October 9, 2010

Kebesaran Allah dan Kekerdilan DiriKu.

Ini adalah kali kedua aku melihat kebesaran dan kekuasaan Allah sepanjang berada di USM. BagiKu kejadian ini membuktikan bahawa Allah itu berkuasa dan tidak akan berlaku sesuatu kejadian atau perkara tanpa izin Allah.

Kejadian yang aku lihat dengan mata kasar aku ini berlaku pada minggu  yang lepas di mana, aku baru sahaja pulang dari Kafe Aman. Aku terpandang sesuatu di langit dan aku merasakan benda yang aku lihat itu adalah pelik dan jarang-jarang dapat dilihat di mana-mana tempat di bumi ini. Aku telah melihat bulan di waktu siang pada jam 10.00 pagi.

Persoalan aku, adakah bulan boleh di lihat pada jam 10.00 pagi? pernah kah anda melihat kejadian ini. Mungkin aku bukan orang yang pertama atau kedua melihat kejadian ini. Namun aku percaya kejadian ini telah membuktikan bahawa Allah itu Maha Kuasa. Segala benda yang berada di muka bumi dan langit adalah milikNya.

Aku berasa sangat bertuah kerana dapat menyaksikan kejadian ini. Bukan semua orang berpeluang untuk melihat bulan pada waktu siang. Hanya mereka yang terpilih dan memang sudah ditakdirkan oleh Allah untuk melihat kebesaranNya.

Setelah aku melihat kejadian ini, sekali lagi aku terkenang peristiwa yang aku alami semasa bulan ramadhan tahun lalu. Allah telah memilih aku untuk melihat kekuasaanNya. Aku melihat Kalimat Allah pada awan. Aku bersyukur kerana dapat peluang untuk melihat kebesaran Allah.

Oleh itu, aku ingin berkongsi dengan kawan-kawan aku yang membaca Blog ini perasaan dan juga menyaksikan kekuasaan Allah. ...jom kita lihat di gambar-gambar yang dibawah...Kebesaran Allah..







Gambar awan berbentuk Kalimah Allah boleh di lihat pada entry aku yang lepas...just klik pada older post. .


Thursday, October 7, 2010

Pulau Jerejak

Pulau Jerejak Penang.

Hanya satu perkataan dapat aku gambarkan tentang pulau ini "CANTIK"..









Tuesday, September 28, 2010

Aku kehilangan seorang kawan yang merangkap Xrumate.

Ring ring ring telefon ku berbunyi, ku angkat , ku tanya siapa... telefon ku berbunyi.." teringat zaman kanak-kanak aku bila dengar lagu tue....Malam Jumaat, last week..hari Khamis dalam pukul 12.30 malam, my best friend ever call me..aku pun terperanjat jugak bila dia call malam2 macam nie. Sebab sebelum ni dia jarang call aku, kalau malam2 buta mcm nie dia call mesti ada apa2 yang penting dia nak kabarkan..

Betul jangkaan aku, memang dia ada berita penting nak sampaikan kat aku..ermm, apakah berita itu?? apakah, adakah berita sedih, gembira? aku tidak tahu. Pada mulanya dia just tanya aku tentang kawan lama aku yang sorang nie..Kawan lama aku yang sorang nie, memang lama sangat dah aku tak jumpa. Biasa lah lepas konvo, kawan2 aku yg belajar sama2 kat usm nie semua dh membawa haluan masing-masing. ..

Lepas tue, aku ckp kenal la, kenapa tak kenal pulak. Kan tu kawan kita...sah2 la aku kenai, Nama dia Noh Yaakob. Aku selalu p menumpang kat bilik adam wahidi (my twin)..so, aku kena jadi kawan kepada rumate adam wahidi. Secara tak langsung, aku jadi kawan Noh, dan Bob. Depa dua org nie terima aku sebagai kembar adam wahidi. So, klu aku p bilik depa je,depa akan layan aku dengan baik. Mcm depa layan my twin la. Biasala aku, klu korang ada twin...korang tau la mcm mana perasaannya.

Berbalik kepada cerita yg aku nak kabarkan ini. Kawan aku tue, rumate adam wahidi..." dia xcident dan meninggal dunia."..mcm tue la ayat yg pak arab(sazali) bgtau aku....Lepas tue, aku check status kat FB, betul la apa yg pak arab khabarkan itu..aku sedih dengar berita tue...Tapi nak buat mcm mana, dh ajal maut allah telah tetap kan..Jadi kami menerima berita itu dengan penuh kesabaran...

Lepas tue, aku chat dengan Aszam yang juga rumate arwah ketika tahun dua. Dia juga sedih. Dia p melawat jenazah. Aku pun tanya aszam mcm mana dengan keadaan jenazah tue, dia ckp fizikal semua ok, takde cedera teruk tp organ dalaman dia pecah dan hancur...Ya Allah..hanya itu sahaja mampu aku ungkapkan...huhuhu..

Jom la kita sama-sama bersedekah al-fatihah kepada arwah. kita doakan beliau di tempatkan bersama dengan orang -orang yang beriman. Amin..

Alfatihah..


Thursday, September 23, 2010

Budak Hitam yang Misteri

BUDAK HITAM??

Kenapa Budak Hitam?? Ada apa dengan budak Hitam? siapakah mereka? Kenapa mereka menghantui kita? Apa salah kita? Apa silap kita? Persoalan yang timbul selepas aku menerima Satu SMS dari kakak aku yang berada di Kampung Kuala Kangkong. Walaupun sms dia agak tidak jelas, namun aku terus menyoal dan setiap persoalan yang aku timbulkan telah pun dijawabnya..


Sms pertama yang berbunyi begini " Kat rumah kita sekarang telah diganggu makluk budak hitam kurus, ayah dah dua malam tido kat rumah Tok Jah. Dia demam panas, tadi baru kami p tgk dh leh bangun skit dh." Kalau korang menerima sms yang sama, apakah yang korang fikirkan??? sudah tentu, korang akan bertanya siapakah budak hitam itu, kenapa mengganggu keluarga kita?


Sms kedua yang aku terima berbunyi begini " Adik perempuan (Shakiroh ) dan Abang (Razif) pun pernah tengok. budak itu hitam melegam..tapi kurus" ..aku dah mula rasa seram bila sms aku terima sms yang kedua itu, sbb adik dan abang aku pun pernah tengok. Nie apa kes? abang aku nie ustaz, kenapa dia pun nak kena ganggu dengan makluk hitam kurus itu? Ish2, apakah semua ini...


(sekadar hiasan)

 
Aku terus melontarkan pelbagai persoalan kepada kakak aku itu...lantas dia menceritakan satu persatu peristiwa yang berlaku kepada ahli keluarga aku dan penduduk kat kampung kuala kangkong. Sejak kita menyambut hari raya, tiba-tiba kampung aku diserang oleh bbudak itam kurus ini..pelik tapi benar. Peristiwa pertama berlaku pada abang aku..


Kebiasaannya, abang aku akan pergi memberi kuliah di masjid kat Alor Setar. Seperti biasa dalam perjalanan balik ke rumah lepas solat isyak. Dia pun memecut laju motornya untuk balik ke rumah..Masa dalam perjalanan pulang itu lah, dia ternampak budak hitam melegam dan kurus itu tiba-tiba melintas di depan motornya, Alhamdulillah..bersyukur kepada allah yang Maha Besar...abang aku telah selamat daripada terlibat dalam kemalangan. Seandainya dia membrek motornya, sudah pasti kereta yang dibelakang akan melanggar dan ..tak dapat aku gambarnya..


Peristiwa kedua, seperti biasa adik perempuan aku akan menunggu bas untuk ke sekolah. Oleh kerana dia takut, dia mengajak ibuku menemani dia..biasanya apabila bas dah datang ibuku akan terus balik ke rumah. tetapi, hari peristiwa itu berlaku..tidak siapa menjangka dan tidak siapa yang menduga..semasa adik dan ibuku menunggu bas sekolah, tiba-tiba mereka ternampak seorang budak warna hitam membonceng basikal dan terus menjunam ke dalam sungai. Apa lagi, ibuku dan adik perempuan aku terus menjadi gementar apabila melihat kejadian itu di depan mata..namun, kerana perasaan takut dan tidak berani untuk melihatnya, mereka membiarkan benda itu di dalam sungai berkenaan.


Peristiwa ketiga, pada waktu malam beberapa hari yang lepas ayah aku telah di ganggu oleh budak hitam yang sama. Budak itu akan terus mengelilingi ayah aku. Bila mata nya di pejam, terus nampak budak itu datang mengelilinginya. Kemudian ayah aku bertempir la, dia marah2 dan menghalau budak itu. Persoalannya sekarang, siapakah budak itu..kenapa dia datang mengganggu keluarga aku? Lantas aku terus bertanya kepada kakak aku, adakah mereka ada membuat sesuatu atau mengutip sesuatu yang mereka terjumpa kat tempat2 yang berhampiran...Dia menjawab tidak. Aku dapat merasakan , makluk ini adalah syaitan yang cuba untuk menyesatkan cucu cicit nabi adam..


(sekadar hiasan)


 
Selepas itu, aku terus bertanya lagi...betulkah, makluk hitam itu adalah makluk yang sama yang dilihat oleh ibuku, adikku, abangku dan ayahku..Jawapannya adalah YA. semua ciri-ciri yang mereka ceritakan itu adalah sama. Pada fikiran aku, makluk itu adalah makluk yang sama dan makluk itu akan terus menghantui sesiapa sahaja yang berada di kampung kuala kangkong jika tiada tindakan yang betul dilakukan. Oleh itu, aku hanya mampu mengangkat kedua tangan dan berdoa kepada ALLAH yang Esa meminta pertolonganNya. Aku tidak berdaya untuk menghalang benda itu daripada terus menipu, menyesat, melalai, serta mengganggu keluarga aku. Apa yang aku mampu adalah berdoa dan terus berdoa.


Oleh itu, aku ingin mengajak semua pembaca Blog aku ini berdoa bersama aku untuk meminta pertolongan daripada ALLAH utk menyelamatkan keluarga aku.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمِ


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

Ya ALLAH engkau lindungilah keluarga Encik Mahmud serta semua umat islam dari segala  bencana di langit mahupun di bumi.

Ya Allah , engkau jauhkan makluk yang mengganggu encik mahmud dan keluarganya. Engkau berikan kekuatan kepada encik mahmud serta penduduk di kampung kuala kangkong untuk menghadapi gangguan ini dengan sabar.

Amin....

Monday, September 20, 2010

Open House Kat Rumah EnciK Joe.

Semalam Kemarin dulu, kat rumah Encik Joe ada buat jamuan sempena Hari Raya Aidilfitri. Best sangat ada mcm -mcm kek cokelah lapis dari Sarawak. Kami p beraya kat rumah encik Joe dengan kak nani, SKN, dan JeN...Kawan-kawan lain, tak ikut sebb semua masih bercuti lagi kan...

Best seronok dapat makan kuih biskut raya, yang paling tak dapat nak lupakan bila makan Mee Laksa sarawak. Isteri En Joe yang masak , sedap sangat. Kepada orang yang tak mengenali Encik Joe. Biar saya kabarkan, siapakah encik Joe.

Encik Joe AKA Johari Andong, seorang pegawai Kastam. Beliau adalah pelajar master komunikasi kat USM, tapi dh konvo awal....Begitulah serba sedikit info encik Jo. anyway, tenkiu Terima Kasih encik Joe atas jemputan hari raya tersebut. Semoga Hari raya yang akan datang jemput kami lagi..


















Tuesday, September 14, 2010

Al-fatihah dan takziah...

Tarikh: 15 sept 2010
Masa: 12.30 p.m
Hari: Rabu
Tempat: office aman damai
Kejadian: Pelajar aman damai meninggal dunia.



Hari nie adalah hari ke 4 aku berada di USM selepas hari raya. Aku dan Adam balik ke Kampus USM awal sebab adam ada keja nak kena siapkan. Walaupun hari Isnin adam cuti, tapi dia kena p jugak office Segi Kolej..sebab ada meeting, biasa lah, orang dah bekerjaya....
Berbalik kepada cerita yang aku nak kabarkan kepada semua peminat dan pembaca blog aku nie, sebenarnya hari nie aku sepatutnya tolong Jocyln ambil tesis dia. Tapi lain yang dirancang, lain yang jadi. Joe dh rancang nak jumpa aku hari nie kat skol, so aku p la nak jumpa Joe dan Marcina. Sampai kat skol, aku teringat ada bil kena bayar kat bendahari. So, lepas jumpa marcina dan Joe, aku terus ke Bendahari untuk langsaikan bil.
Joe janji nak suruh aku ambil tesis dia kat Kedai fotocopy, tapi dia xsempat nak hantar kat kedai. Jadi esok aku kena jumpa dia untuk ambil resit tue. ermm...Joe pun dh nak balik ke US, mesti aku dan kawan-kawan akan merindui dia...heheh..
Lepas aku bayar bil kat bendahari, aku terus balik ke Aman. Bila sampai bilik, aku teringat nak kena p ofis hantar bil yang aku dh bayar tadi, aku pun tanpa membuang masa terus ke ofis hantar bil...
Masa kat ofis tue la, aku dapat tau ada sorang pelajar aman damai (suksis) meninggal dunia hari nie pagi tadi. Aku tak berapa kenal arwah..masa orang ofis tu bg tengok profile arwah. Nama dia aku terlupa..tapi masa aku tgk profile dia tue, aku nampak tertulis tahun dua, Jurusan HBP, dan dari terengganu...kat profile dia aku ada nampak gambar arwah...ermm memang aku pernah tgk dia sebelum nie, tapi tak pernah tegur pun...biasa.. aku tak tegur klu tak kenal org tue...hehehe..
So, aku balik bilik aku update status FB....then, abang zamadi bgtau aku, mana arwah hafizul alin a.k. a ba hafizul (FB) http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000425257120&v=wall&ref=ts
Aku check kat Fb nama ba hafizul, memang betul la, itu arwah...gambar yang kat profile aku tgk masa dalam ofis tadi tue sama dengan gambar kat FB tue. Memang sah, dialah yang meninggal tue, org ofis tue ckp dia nie aktif, baik dan penyayang. So marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah untuk arwah.
Kepada keluarga arwah, saya ucapkan takziah.. diharap anda sekeluarga dapat bersabar dengan dugaan ini. terima lah dengan hati yang tenang...semoga Allah tempatkan beliau di kalangan orang yang beriman..amin. .assalamualaikum..

















Sunday, September 12, 2010

Hari Raya disambut dengan rakan2 lama..

Tarikh: hari raya(september 2010)
Hari: hari raya la..(Jumaat )
Tempat: Rumah Biah (siti salbiah)
Masa: 10.00 a.m - 12.30 p.m
Aktiviti: Melawat Rumah Biah dengan kawan-kawan lama aku..hehehe




Sudah menjadi kebiasaan bagi aku dan rakan-rakan aku untuk melawat rumah kawan-kawan semasa hari raya. Tapi raya tahun nie, aku tak rancang nak melawat rumah rakan-rakan. Tiba2 kawan lama aku datang beraya kat rumah aku, so aku join depa p raya kat rumah kawan-kawan yang lain la....


Raya tahun nie memang best, sebb aku p beraya kat rumah kawan-kawan. Sebelum nie aku jarang nak beraya kat rumah kawan-kawan. Apatah lagi rumah kawan-kawan lama, aku memang tak pergi beraya. Kalau ada member ajak baru aku akan pergi beraya. Sebabnya, aku malas nak beraya sorang or beraya dengan adam..biasa la, kami dua nie jarang nak bersosial..


Tahun nie, kami dua p beraya kat rumah biah aka salbiah...kawan lama kami. Biah nie rumah dia betul2 kat sekolah menengah kami yang lama dulu tue...ala, sekolah SMKTAA. Kalau org kedah depa tau la sekolah tu tang mana.. org dari luar mcm org kelantan or tereng, or sabah or sarawak, depa tak taw.....tapi itu tak penting...hampa tau ka, hampa tak taw ka...ada aku kesah...Aku p beraya ngan dua kawan aku nie la...sorang nama nicholas tay (nama baru) biasala , dulu kat sekolah dia dikenali dengan nama Tay Hang Churn...tp lepas dia belajar kat UKM, nama dia pun dan bertukar jadi Nicholas...mcm aku jugak la....dulu kat sekolah orang panggil aku hilmi, sekarang lepas aku belajar kat USM, aku dh jadi putera mohd hilmi....hehehhe, bukan sebab apa aku tukar nama..tp sebb semua kawan-kawan aku tukar nama...aku pun tukar nama jugak la...sebb nak jadi centre of attraction la katakan..


Nie adalah antara beberapa keping gambar yang aku sempat tangkap bersama dengan kawan-kawan aku nie...depa pun dah lama tak jumpa aku, first ayat yang nicholas tay nie cakap...hilmi, awak nampak besar sikit..dah tampan...opsss, tersasul la pulak...kacak bukan tampan...nie ayat yg nicholas tu cakap kat aku....jangan jeles kawan-kawan kalau org puji aku tampan.....Gambar-gambar nie aku saja ja letak kat blog sebb nak jadikan gambar nie lebih bermakna dan tidak aku lupakan.....depa dua nie lah yg jadi pengawas masa form 5.........



Sunday, September 5, 2010

Duit Raya


Selamat Hari Raya AidilFitri ..


Bila tibanya 1Syawal, teringat aku masa zaman kanak-kanak dulu. Selalunya pada pagi hari raya, aku dan twin dapat duit raya dari kedua-dua orang tuaku..Waktu tue masa sekolah rendah la...Tapi sekarang dah tak dapat lagi duit raya dari kedua-dua orang tuaku.
Aku masih teringat lagi kata-kata mak aku...duit raya yang mak bagi ni jangan beli mercun...simpan buat p sekolah...Tapi biasa la, bila jumpa kawan-kawan...pesanan mak ka, abah ka, semua aku lupa...Aku p jugak beli mercun kat kedai yang paling dekat ngan rumah aku tue...Kedai Leh.
Tapi paling best, masa sebelum aku p beli mercun tue aku ada bgtau kat kawan-kawan aku..tahun nie mercun yang bakar2 dah kena block...takde mercun bola, mercun ketupat dan mercun2 lain...tapi yang ada jual kat kedai leh tue mercun BooM..Bunyi ala2 katak menyanyi jer..
Mercun Boom nie dibuat menggunakan soda dan air gas, so..efect bunyi dia mcm orang ketuk gedang...sangat perlahan...tp dh kawan2 nie dok ajak p beli mercun, aku p pun beli jugak la...hahhaha..
Semua tue dh jadi kenangan, sekarang aku dh dewasa dh tak main mercun dah..bukan sebab takde duit nak beli, tapi mercun berbahaya. Gerun jugak bila tengok kejadian yang kat Terengganu tue...Bila bapa jadi agen buat mercun, anak meletop jadi mangsa. Kesian kan, kecil2 dh jadi mangsa mercun buatan sendiri. Oleh itu, kawan-2 yang masih lagi ada tangan, kaki yang sempurna, elakkan bermain mercun.
Kalau korang nak main jugak, p main jauh2 jgn dok main dekat dengan aku...Bila aku cakap jangan main, korang nak main, bila aku beri nasihat, korang tak nak dengar, tapi bila korang jadi mangsa..baru la nak sedar..sorry dh terlambat.
So, di hari raya nie, baik korang jaga diri masing-masing, jangan dok main mercun..duit raya simpan buat p sekolah.

Monday, August 30, 2010

Salam Merdeka


Saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan ke 53. Sama-samalah kita mengekalkan keamanan dan kesejahteraan negara kita...


Friday, August 27, 2010

Selamat Hari Raya Kepada teman-temanku

Selamat Menyambut Hari Raya aidilfitri kepada rakan-rakan (Untuk Yang bukan rakan or bukan kawan..sorry takde makna nak ucap selamat kat korang, Korang ingat korang tu sapa dalam hidup AKU.. korang takde makna dalam hidup aku pun..Korang mana tau berkawan..sebab tu korang takde kawan..hahahah.), sahabat handai, saudara mara, dan semua yang mengenali diriku ini ..Semoga anda semua bergembira bersama ahli keluarga masing-masing....
-hilmi-

Sunday, August 22, 2010

Allah Maha Besar

Nie adalah ikan puyu yang jarang-jarang kita dapat lihat. Ikan ini memang berbeza dengan ikan-ikan yang lain. Sebabnya ikan ini mempunyai bentuk dan fizikal yang unik berbanding ikan2 puyu yang lain. Kita boleh lihat betapa hebatnya kuasa Allah mencipta ikan Puyu ini yang berlainan bentuk dari ikan puyu yang lain. Hebatnya Allah.














Wednesday, August 18, 2010

Tahniah dan Syabas kepada rakan-rakanku.

Tahniah kepada semua rakan-rakanku yang berkonvokesyen Bulan Ogos. Semoga kalian semua cepat-cepat dapat kerja. Dah kerja jangan lupa belanja saya yer..ekekekke...

































LinkWithin

Related Posts with Thumbnails