Wednesday, April 13, 2011

Perkara yang best dalam hidup aku...


Bila aku tengok citer Upin dan Ipin aku terkenang waktu kecil2 dulu...aku ngan my twin sentiasa berdua pergi ke mana saja..Nak ke kedai mesti naik motor ngan my daddy berdua...nak ke Simpang Empang, juga berdua...nak ke sekolah , ke masjid dan ke mana saja sentiasa berdua...

Korang semua yang takde twin mesti tak tau mcm mana perasaan ada twin kan...biar aku citer...First perkara yg best jadi twin nie, bila ada keja nak buat...boleh minta tolong twin. Kalau twin tolong cepat la kerja boleh siap...Kalau ada keja rumah, kami sama2 berbincang, bertukar2 pendapat , macam2 la kami berdua buat sama2...

Kalau nak citer pasal pakaian...hahahhaha, dulu2 sampai sekarang kami masih lagi beli baju yang sama ...kalau baju raya je, memang sama warna..takde yang beza pun...Dulu2, my daddy ada beli basikal kat kami dua org...memang sebijik kala basikal kami...takde beza pun...

Nak citer pasal org yang bertegur sapa dengan kami...ramai yg cakap kami nie twin...sekali pandang je, dh tentu2 akan tanya ..hgpa dua nie twin ka...dok mana..tu je ayat selalu org dok tanya kami dua..best sgt....

Kenangan paling manis yang pernah aku ngan my twin alami...kejadian tu berlaku kat sungai dua...area masjid usm la..waktu tu, aku ngan my twin first year...km nak p kedai....aku ngan my twin jalan sekali kat traffic lite..tiba2 aku terdengar suara2 dari belakang kami...wei, aku rasa yg depan tu kembar la..hg tengok muka depa sama...then..budak perempuan yang km tak kenai tue...terus takpa membuang masa panggil kami...tanya terus ...hgpa dua nie kembar ke..pastu, kami cakp ler...takde la, kami nie kawan je...dia nie jiran sebelah bilik saya...saya ajak dia teman g kedai kat sungai 2...hahahha, budak perempuan tue, betoi2 terkejut...mcm mana saya boleh jumpa kawan yang sama muka kat usm nie...U know what??? dia minta ic kami nak tgk...betoi ka kami nie bukan twin...so, apa lagi...Kami terus la gelak....hahahhaha...kami nie twin la..tgk muka dh sama, takkan nak tanya lagi kot...tue yg paling best kami buat lawak ngan kakak tue..sampai sekarang dia mesti gelak kalau terjumpa kami...


Kalau kat sungai 2 tue, bukan sekali je kami ditegur dan disapa oleh student yg kami tak kenai....byk kali juga kami di sapa..budak perempuan, budak lelaki...pak guard...mak guard..semua dok tanya...hampa nie kembar ka..tp km mcm besa la...dok tipu2 la...ckp nie jiran sebelah rumah...hahahha...km nie jiran sebelah umah...last2, bila depa dh agak mcm tak percaya..baru kami bgtau yg sebenar....hahahha




Ada sekali tue, mak cik tue ..mcm tak percaya...dok jeling2 dari jauh tgk kami dua org...nak tnya tak kenai..so, dia jeling2 la...dari awal kami duduk kat bus stop sampai kami naik bas...byk la benda yg kami dua org alami...best sgt kalau di kenang...





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails