Tuesday, January 18, 2011

Peluang dan perancangan..

Kadang-kadang hidup kita tak selalunya indah ..bak kata hijjaz" hidup tak selalu indah, siang tak selalu cerah..." klu nasyid pun ada bgtau mcm tue, so kita terpaksalah terima hakikat bahawa hidup kita kadang-kadang tak selalunya indah, tak selalunya seperti yang kita jangka. Terima lah dengan hati yang redha, dan ikhlas...Insyaallah, hidup akan jadi lebih indah.

Pengajaran yang aku dapat hari ini sememangnya tidak dijual di TESCO mahupun JUSCO, tidak boleh dibeli dengan wang RINGGIT mahupun Dollar ($)..apa-apa pun aku sangat gembira hari nie..Pengajaran pun dapat, nasihat pun dapat...lagi best nasihat tue dari dua orang insan yang vokz..hehehe..skn la tue n kak nani..hehehe.


Kadang-kadang untuk kita mendapatkan sesuatu benda, pastinya kita terpaksa melepaskan benda yang kita ada. Biasanya kita tidak sedar perkara ini, tp bila dh berlaku pastinya kita akan akuinya..Tak semua yg kita rancang akan menjadi seperti yang kita rancangkan..sebabnya, kita cuma merancang dan allah yang menentukannya....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails