Wednesday, January 19, 2011

Sunyi dan tenang...

Alhamdulillah, aku masih lagi dapat menghirup udara segar di kala ini. Hari nie, suasana waktu pagi amat tenang dan aman...best sangat keadaan dan suasana pagi nie. Bila aku lalu kat tasik harapan, aku ternampak beberapa orang wanita bertudung labuh berkumpul di tengah2 tasik. Aku rasa mereka sedang berbincang dan bertukar-tukar fikiran dengan rakan-rakan. Itulah gunanya kalau ada rakan-rakan. Boleh bertukar-tukar fikiran dan berkongsi masalah..


Berbalik kepada cerita aku pagi nie, teringat aku kepada cerita yang pernah Kak cik (safinah) menceritakan kepada aku tentang peristiwa yang berlaku sempena sambutan hari taipusam (sorry klu silap eja). Dalam cerita itu, safinah atau kak cik(nama mesra) memberitahu, arwah ayahnya pernah melihat satu peristiwa di mana orang yang mengankat kavadi telah berteriak kesakitan. Kamu nak tau kenapa mereka berteriak...


Sebabnya mereka melalui kawasan masjid dan ketika itu azan berkumandang...so, aku tak nak cerita lebih lanjut la, sebab korang mesti tau kan...sebab apa mereka berteriak..hehehe, mengenang kembali cerita kak cik, terasa sangat rindu kat kawan-kawan lama..

Nie la kak cik ...hehehe..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails