Friday, July 22, 2011

Tak Sabar Menanti Kedatangan Ramadhan...terkenang kawan2 lama..

Menjelang bulan Ramadhan, aku pasti akan rasa gembira, tp dalam kegembiraan aku..ada juga beberapa perkara yang berlaku kepada aku menjelang ramadhan nie yang membuatkan aku rasa sedih..Macam tahun lepas, hari pertama aku berpuasa...sorang2 ja berbuka kat bilik...aku masih simpan lagi gambar juadah aku berbuka tue...



 nie dia...juadah aku berbuka pada tahun lepas 2010 hari pertama puasa..


tengok lah, apa juadah yang aku berbuka pada hari pertama berpuasa...


Sekarang Beberapa hari lagi..kita akan bertemu dengan bulan ramadhan, aku harap..tahun nie kalau masih lagi berpeluang untuk menyambut bulan ramadhan, aku nak perbanyakkan aktiviti-aktiviti yang boleh meningkatkan pahala aku...sebab bulan ramadhan..seperti yg kita sedia maklum..bulan untuk menambah pahala dan memohon keampunan dari Allah...Oleh itu, jom la kita sama2 meningkatkan amal ibadat kepada allah...aku saya ..Bulan ramadhan juga Allah akan makbulkan segala doa dan mengampunkan dosa2 kita..janganlah kita biarkan ramadhan yang akan tiba beberapa hari lagi berlalu dengan sia2 saja...

Nasihat aku kepada semua pembaca...selagi kita masih lagi menyedut udara oksigen..selagi itulah kita masih lagi berpeluang untuk mendapat pahala jika kita beribadat kepada Allah...So, kalau kamu semua adalah orang yang beragama islam, maka rugilah kamu jika tidak menggunakan bulan ini dengan sebaik-baiknya untuk mendapatkan sebanyak mungkin pahala...

ok la, aku dh mengantuk ...nak tido...tak sat baru ja aku nampak "sesuatu" kat atas pokok tue...nyaris2 pengsan..nasib baik aku punya mata tak clear waktu malam...kena pakai spek waktu malam, klu tk..satu blok akan terjaga la...kalau aku pakai spek..hahahha..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails