Sunday, August 14, 2011

Iman Tahfiz...meruntun hatiku...

Hari ke 15 ramadhan, teras seperti cepatnya masa bergerak..pejam celik dah masuk hari ke 15..tinggal 15 hari lagi untuk kita merebut peluang yang Allah berikan kepada semua Umat Islam....Bagi mereka yang belum lagi merebut peluang..marilah sama2 kita mencari lailatul qadar..sama2 lah kita berdoa, agar kita mendapat lailatul qadar, bukan semua orang berpeluang untuk mendapatnya..hanya mereka yang benar2 ikhlas beribadat dan bermunajat kepada Allah akan berpeluang untuk mendapatnya..Allah tidak memandang seseorang hambanya dari segi paras rupa, harta mahupun pangkat untuk memberikan lailatul qadar, jadi ambillah peluang ini, sama2 kita berjaga malam untuk mencari lailatul qadar..

Malam ke 15 ramadhan telah mencatatkan satu sejarah dalam diriku ini...aku tersentuh dengan bacaan ayat-ayat suci al-quran yang dibaca oleh tahfiz yang dijemput khas oleh pusat islam. Memang sedap bacaanya, aku tidak dapat membandingkan dengan org lain..sebabnya, terlalu lunak suaranya membaca ayat-ayat suci alquran, inilah kali pertama dalam tahun ini aku terasa seperti ramadhan yang amat bermakna dalam hidupku..

Aku terasa ingin menjadi seorang tahfiz lah (bisik hati kecilku) bila mendengar bacaan tahfiz tue...kalaulah aku juga dapat menghafal alquran sejak kecil lagi, maybe aku boleh la jadi seperti beliau...bahkan jugak aku akan join jadi imam muda...hehehe( dah berangan la pulak)..

Korang semua, sekarang dh 15 ramadhan..mcm mana dengan korang punya amalan2 yg korang amalkan pada 15 hari yg lepas..rasanya pahala dh berlipat kali ganda ke belum lagi...kalau rasa masih kurang lagi pahala, jom la sama2 kita menambah pahala ..sbb 15 hari lagi kita ada untuk menambah pahala kita..lagipun kita tak tahu, tahun depan, masihkah kita dapat hidup sampai bulan ramadhan....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails