Saturday, September 3, 2011

Takziah buat my best friend dan keluarga..azlan abd rahman.

sekadar hiasan
Hari nie dah masuk hari kelima kita menyambut aidilfitri dengan perasaan gembira, tanpa kita sedari dan kita ketahui ada juga insan yang telah ditakdirkan pergi mengadap Ilahi. Baru2 nie iaitu 2 hari lepas..azlan aka abg rosham mai melawat aku n adam kat usm...wah, bertambah gembira la kami dua org..azlan mai berborak2 dan bergosip dgn kami dua..dh lama tak jumpa..byk la gosip2 hangat dibincangkan..

Azlan mai malam tue..dan bercadang untuk bermalam dengan kami kat aman..sbb kat aman takde sapa lagi yg mai, yg ada pun jiran bilik sebelah yg tak balik raya..tu pun km jarang nak jumpa dia..sbb dia bz sgt kerja..balik keja terus tido...berbalik kepada citer tadi, azlan mai bilik kami dan siap2 nak tido..tiba2, dia dpt panggilan dari kakak dia..

Lebih kurang kul 12.30 a.m la kakak dia call..kalau tak silap 3 kali kot..hurm, aku pun pelik kenapa kakak lan call kerap sgt nie..lan dh tido..lepas tu, dia bngun bila dgr call lagi..dia jawab call tue..kakak dia ckp, ada kakak dia yg kat sik tue jatuh pengsan..mulut berbuih..

Lepas tu, lan bgtau kami dua ..kakak dia pengsan, mulut berbuih..km tak sure la pasal pa mulut kakak dia berbuih..tp lan ckp keracunan makanan..so, lan pun dalam kul 3.00 a.m dia bangun..sbb kakak dia yg lain dh siap2 nak pergi ke Sik melawat kakak dia yg pengsan tue..

Lan pun bertolak balik dari usm kul 3.10 a.m..then, dlm kul 4.00 am..adam dpt sms dari lan..kakak dia meninggal..yg paling sedih tue, kakak yg meninggal tue mengandung 8 bulan..tp sudah suratan takdir, kakak lan pergi mengadap ilahi pada hari jumaat dan anak dalam kandungan juga tak dapat diselamatkan....jenazah telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan islam bayan baru..

Al-fatihah..samalah kita sedekahkan alfatihah buat arwah dan mendoakan arwah ditempatkan bersama dengan golongan yg beriman..amin..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails