Tuesday, September 14, 2010

Al-fatihah dan takziah...

Tarikh: 15 sept 2010
Masa: 12.30 p.m
Hari: Rabu
Tempat: office aman damai
Kejadian: Pelajar aman damai meninggal dunia.



Hari nie adalah hari ke 4 aku berada di USM selepas hari raya. Aku dan Adam balik ke Kampus USM awal sebab adam ada keja nak kena siapkan. Walaupun hari Isnin adam cuti, tapi dia kena p jugak office Segi Kolej..sebab ada meeting, biasa lah, orang dah bekerjaya....
Berbalik kepada cerita yang aku nak kabarkan kepada semua peminat dan pembaca blog aku nie, sebenarnya hari nie aku sepatutnya tolong Jocyln ambil tesis dia. Tapi lain yang dirancang, lain yang jadi. Joe dh rancang nak jumpa aku hari nie kat skol, so aku p la nak jumpa Joe dan Marcina. Sampai kat skol, aku teringat ada bil kena bayar kat bendahari. So, lepas jumpa marcina dan Joe, aku terus ke Bendahari untuk langsaikan bil.
Joe janji nak suruh aku ambil tesis dia kat Kedai fotocopy, tapi dia xsempat nak hantar kat kedai. Jadi esok aku kena jumpa dia untuk ambil resit tue. ermm...Joe pun dh nak balik ke US, mesti aku dan kawan-kawan akan merindui dia...heheh..
Lepas aku bayar bil kat bendahari, aku terus balik ke Aman. Bila sampai bilik, aku teringat nak kena p ofis hantar bil yang aku dh bayar tadi, aku pun tanpa membuang masa terus ke ofis hantar bil...
Masa kat ofis tue la, aku dapat tau ada sorang pelajar aman damai (suksis) meninggal dunia hari nie pagi tadi. Aku tak berapa kenal arwah..masa orang ofis tu bg tengok profile arwah. Nama dia aku terlupa..tapi masa aku tgk profile dia tue, aku nampak tertulis tahun dua, Jurusan HBP, dan dari terengganu...kat profile dia aku ada nampak gambar arwah...ermm memang aku pernah tgk dia sebelum nie, tapi tak pernah tegur pun...biasa.. aku tak tegur klu tak kenal org tue...hehehe..
So, aku balik bilik aku update status FB....then, abang zamadi bgtau aku, mana arwah hafizul alin a.k. a ba hafizul (FB) http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000425257120&v=wall&ref=ts
Aku check kat Fb nama ba hafizul, memang betul la, itu arwah...gambar yang kat profile aku tgk masa dalam ofis tadi tue sama dengan gambar kat FB tue. Memang sah, dialah yang meninggal tue, org ofis tue ckp dia nie aktif, baik dan penyayang. So marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah untuk arwah.
Kepada keluarga arwah, saya ucapkan takziah.. diharap anda sekeluarga dapat bersabar dengan dugaan ini. terima lah dengan hati yang tenang...semoga Allah tempatkan beliau di kalangan orang yang beriman..amin. .assalamualaikum..

















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails