Thursday, March 3, 2011

satu skim yg buat aku gembira...jom sama2 korang join..hehehe..sharing is caring..

ermmm.....penat, letih..pening..mcm2 dok berlegar dalam kepala otak aku sekarang nie...Baru je habis stdy dh dapat keja...aku syukur sgt2 dh dpt keja...org lain yg abes stdy tak keja2 lagi pun masih ada..tp aku bernasib baik dan aku bertuah kerana sudah dapat keja sebelum konvo...best gila..hehhe..

waktu tak bekerja dulu, aku selalu dok habiskan duit ngan benda2 yg tak berfaedah...mcm2 aku beli..la nie masa dh mula2 keja, rasa mcm aku kerugian besar..sebab tak mula menabung untuk masa depan...Aku tak menabung sebb aku tak tau kebaikkan menabung..byk kawan2 aku menabung..tp, aku cuma dapat kesedaran menabung bila kawan2 aku dari USM telah ajak aku join ASB..

ermm...masa tue, aku dok pikir join ASB, aku boleh la nak jadi kaya raya...dengan hanya dapat dividen tahunan paling byk 9%...tapi aku silap...sebb aku dok pikir dividen tue dh byk..rupanya2nya...ada lagi byk benda pasal ASB nie yang aku tak taw..

Benda pertama yg aku tak sedar pasal ASB nie..
1. Tiada Pewaris= klu aku mati ke, takde sapa ler nak boleh tuntut duit aku nanti..
2. Dividen= sangat rendah, klu nak banding ngan dividen jika join ambank amlife..
3.ASB xde insurans= klu aku mati, aku takde insurans nak cover....tp amlife style ada insurance free.

so, lepas dok pikir benda tue, aku jumpa satu penyelesaian yang aku memang dok cari2 selama nie...

AMLIFE STYLE..

amlife style nie mcm juga ASB, tp lebih byk dividen yg aku terima...aku dpat insuran kematian and insuran bg 36 penyakit kritikal sebanyk RM 80K...bayangkan, jika aku tau benda nie awal2 lagi aku dh join...

Bukan susah pun, just bayar kat ambank 12 k = bg 6 tahun sahaja..selebihnya, ambank akan bayar untuk aku selama 14 tahun sebanyak rm 2000 setiap tahun..

aku boleh bayar berapa byk je bulan2 ..janji setiap tahun rm 2K..

bayangkan...aku cuma perlu bayar rm 2ooo setiap tahun selama 6 tahun..kemudian AMbank akan bayar kat akaun aku tue sebanyak rm 2ooo setiap tahun..lepas tu, aku dapat insuran percuma rm 8o ribu ...

Kalau nak senang kira...mcm nie la..

tahun 1=rm 2000 setahun..
tahun 2=rm 2000 setahun..
tahun 3=rm 2000 setahun..
tahun 4=rm 2000 setahun...
tahun 5=rm 2000 setahun..
tahun 6=rm 2000 setahun..
tahun 1-6= aku just bayar rm 12 ribu setiap tahun...jadi setiap bulan dalam rm 166...lebih kurang..

tahun 7 hingga tahun ke 20= rm 2000setiap tahun ambank bayar..

aku akan dpt rm 62 k bila akaun aku mencecah ke tahun yg 20..so, aku tak perlu lagi nak fikir2 cari duit lepas nie...kot2 terdesak ka, nak guna duit..simpanan aku akan jadi byk..tahun ke 20..aku dh boleh keluarkan semua duit aku tue...

bayangkan korang semua..klu aku tak tau amlife style nie..klu awal2 aku dh join..masa umur 10 tahun..mesti masa umur 30 tahun aku dh ada rm 62k...
bestnya....

lagipun, duit nie takkan ke amanah raya klu aku meninggal dunie..duit aku akan terus diberikan kepada pewaris aku tue..aku dpt insurans free lagi...wah2, klu difikirkan asb ngan AMlife Style..memang byk lah perbezaannya...

klu korang semua nak tau pasal life..boleh pm aku kat FB..aku tak bohong....korang boleh g mana2 ambank tanya pasal benda nie..
hehehe...

selamat join aku jadi amlife style untuk selesaikan masalah kewangan anda...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails